Nieuws Expertise

Next Stop: onbeperkt kunst en cultuur

Op 10 april 2019 vindt dé conferentie plaats voor iedereen die meer wil doen met kunst en cultuur voor mensen met een beperking. Met ruimschoots aandacht voor cultuur in het speciaal onderwijs, vso en praktijkonderwijs. Noteer de datum vast in je agenda!

Wat als jij niet dertien in dozijn bent? Wat als jouw route ‘anders’ is? Wie helpt jou dan om je bestemming te bereiken? Daar draait het om bij Next Stop. Een andere route. Dat geldt voor de ruim 67.000 kinderen in het speciaal onderwijs, maar ook voor al die kinderen die passend onderwijs verdienen en voor die vele volwassenen met een beperking. Juist dan is het noodzakelijk dat je alle kansen krijgt om je creatief en cultureel te ontwikkelen op school en in de vrije tijd.

Datum en tijd: 10 april 2019 van 10.00 tot 16.00 uur
Locatie: Antropia, Zeist
Kosten: € 50,00 (tot 28 feb. 2019; daarna € 70,00)
Voor meer informatie en aanmelden klik hier.

Voor wie?
Next Stop is een conferentie voor iedereen die werkt met mensen met een beperking óf dat wil gaan doen.

  • Voor de leerkracht en kunstvakdocent in het (speciaal) onderwijs die elke leerling passend cultuuronderwijs wil bieden.
  • Voor de cultuurcoördinator, kunstvakdocent of schooldirecteur die behoefte heeft aan meer fundament voor cultuuronderwijs voor kinderen met een beperking.
  • Voor de beleidsmedewerker of cultuurcoach die inclusieve cultuureducatie vorm wil geven in de eigen gemeente.
  • Voor de kunstenaar of culturele organisatie die de uitdaging aandurft.

Vier programmaroutes

  • Verwonderen – laat je raken en voeden door persoonlijke verhalen en goede voorbeelden. Mocht je vóór deze dag nog twijfelen over nut en noodzaak van inclusieve cultuureducatie, dan is dat hierna voorbij...
  • Verstevigen – vandaag geleerd, morgen toegepast in de groep: dat is het doel van deze praktische route door het programma met workshops en tools die je direct in de eigen praktijk kunt toepassen
  • Verdiepen – kennis en inzichten, daar draait het om in deze onderzoekslijn. Wat kunnen we leren van de meest recente onderzoeken?
  • Verankeren – hoe zorg je dat inclusieve cultuureducatie méér wordt dan de 'hobby' van die ene bevlogen docent? Dat het verankerd wordt in je school, gemeente of centrum voor de kunsten? Een programmalijn over visie, beleid en draagvlak.